2015. szeptember 14., hétfő

Dudás Sándor szobrász kiállítása a Kápolna Galériában


Dudás Sándor megnyitóján nem tudtam ott lenni, még szeptember 4-én, tanmeneteket írogattam, de este láttam a KTV-ben, hogy milyen finom és érzékeny érméket állítottak ki költőkről, írókról, zeneszerzőkről. Nekem nem volt ismerős a neve, de ezek után feltétlen látni akartam a tárlatot. 
Eredetileg úgy volt, hogy Márk diplomamunkájának tárgyát a Czollner téri Nepomuki szobrot a múlt héten kedden 9-kor fogják elszállítani, ezért a 13. osztályosokat a Czollner térre rendeltem és azt terveztem, hogy visszafelé megnézzük a Kápolna Galériában ezt a kiállítást. Végül a szoborszállítást elnapolták, így az első órában nyári élményeztünk, a másodikban elmentünk a kiállítást megnézni. 
Pintér Lajos tartott nekünk egy rögtönzött kis tájékoztatót, hogy mit érdemes tudni a művészről és hogy milyen rendezési elvet követtek az érmék kiállításánál. Tetszett az installálás, hogy nem vitrinekben láthattuk az érméket, hanem ízléses fakeretben a falakon. Mindegyik nagyon tetszett, de a kedvencem a Faludy Györgyről, Ady Endréről és Liszt Ferencről készültek voltak. Az érmék mellett néhány kisplasztika is szerepelt a tárlaton, például egy önplasztika is. Ez elég fura volt torzóként jelenítette meg magát a művész és meztelenül. 









Annyira jónak találtam a kiállítást, hogy ma még elvittem két szobrász csoportot, akikkel a Nemzetközi Kerámia Stúdió Padlás Galériájában a hatalmas kortárs kerámia gyűjtemény egy részét is szemügyre vettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése